środa, 16 grudnia 2015

Jak dobrze wyczyścić kabinę prysznicową?


wnętrza mieszkań

W poprzednich artykułach pisaliśmy jak zadbać o czystość baterii prysznicowej i węża. W dzisiejszym wpisie chcielibyśmy poradzić jak dokładnie i sprytnie wyczyścić szybę prysznica, by zrobić to w miarę sprawnie i szybko.

Wnętrza mieszkań zdobią ładnie urządzone łazienki, które lśnią czystością. Niestety kabiny prysznicowe często bywają zmorą kobiet. Chciałybyśmy aby nasza łazienka była wizytówką domu. Poza tym lubimy, gdy nasza łazienka wręcz lśni czystością – wygląda wtedy przepięknie. Wyobraź sobie, że w takiej ślicznej i czystej łazience, wieczorem po ciężkim dniu pracy, bierzesz upragnioną, odprężającą kąpiel...
Przeszkodzić w tym może uporczywy osad z kamienia, a szczególnie z mydła na szybie kabiny prysznicowej. Sama osobiście miałam z tym tzw. „przeboje”. Próbowałem wiele różnych metod, niestety były one bardzo pracochłonne, a nie przynosiły pożądanych efektów.
Na samym początku osad z mydła próbowałam usuwać detergentami dostępnymi w sprzedaży detalicznej, czyli przeróżnymi płynami do mycia szyb. Zero skuteczności, choćbym miała myć tę szybę cały dzień. Próbowałam coraz to silniejszych i droższych środków. Jedne z lepszym inne z gorszym skutkiem, jednak nie doczekałam się efektów takich, jakie chciałabym osiągnąć.
Dlatego rozpoczęłam poszukiwania bardziej „domowych” metod pozbycia się osadu z mydła. Niestety Internet niewiele pomógł: sposoby z kwaskiem cytrynowym, czy też coca-colą, nie przekonały mnie za bardzo. Trochę bałabym się je wypróbować. Ewentualnie mogłabym użyć jeszcze sody oczyszczonej.

Znalazłam jednakże swój własny sposób na wyczyszczenie szyby kabiny prysznicowej. Mianowicie do miski z ciepłą wodą dolewam trochę płynu do naczyń i trochę octu. Następnie myję ostrą gąbką szybę najpierw wewnątrz prysznica, po czym po prostu spłukuję całą szybę ciepłą wodą z prysznica. Następnie myję szybę na zewnątrz i również staram się ją spłukać dużą ilością wody (jednakże prysznica na zewnątrz już nie stosuję :P). Te operacje właściwie wystarczą do porządnego wyczyszczenia szyby prysznicowej. Jednak dla ładnego połysku, już po wyczyszczeniu można zastosować preparat do mycia szyb i okien, by drzwi prysznicowe dodatkowo ładnie się błyszczały. Pamiętajcie, że czyste wnętrza mieszkań, to zdrowie i wizytówka dla Pani domu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz